عصر ایران

محل لوگو

پرسشنامه سنجش استعداد وابستگي به مواد


مقياس مي­بارگي مك­اندرو، (MAC-R): اين مقياس توسط مك­اندرو (1965، به نقل از گراهام، 1379) و در اصل به منظور تفكيك بيماران داراي سوء مصرف الكل از بيماران فاقد سوءمصرف الكل، ساخته شده است. ضريب پايايي با استفاده از روش بازآزمايي (با فاصله زماني يک هفته) در نمونه هنجاري براي مردان وزنان به ترتيب 62/0 و 78/0 گزارش شده است. اين مقياس داراي 49 ماده است.

.مقياس استعداد اعتياد، (APS): اين مقياس به عنوان شاخصي از عوامل شخصيتي همبسته با اختلال­هاي اعتيادي توسط ويد و همکاران (1992، به نقل از گراهام، 1379) ساخته شد. مقياس APS با هدف تشخيص ويژگي‌هاي شخصيتي و سبك زندگي مرتبط با سوءمصرف مواد و الكل، طراحي شده است. اين ابزار، مقايسي غير مستقيم يا زيركانهاز بررسي مشكلات مواد است، زيرا گويه­هاي اين مقياس به طور مستقيم يا آشكار به مشكلات سوءمصرف مواد يا الكل اشاره نمي‌كنند (سوانومو مك گرو، 1995). براي ابداع اين مقياس، ويد و همكاران از رويكردي مشابه با آنچه كه مك اندرو براي مقياس خود انجام داده است، استفاده كردند. بدين منظور موادي از MMPI-2 را كه قادر بودند به درستي بين سوءمصرف كنندگان مواد، بيماران رواني و افراد عادي تمايز قائل شوند، انتخاب گرديد. همچنين در انتخاب اين مواد به توانايي آنها در افزايش همساني دروني مقياس نيز توجه گرديد. در نهايت مقياسي با 39 سؤال به وجود آمد. . ضريب پايايي با استفاده از روش بازآزمايي (با فاصله زماني يک هفته) در نمونه هنجاري براي مردان و زنان به ترتيب 69/0 و 77/0 گزارش شده است (گراهام، 1379).

مقياس پذيرش اعتياد، (AAS): اين مقياس داراي 13 ماده است و توسط ويد و ديگران (1992) براي اندازه گيري تمايل پاسخ­دهنده به پذيرش مشكلات مرتبط با الكل يا داروها ساخته شد. اكثر سوال­هاي آن به طور مستقيم به مصرف الكل و ساير مواد اشاره دارد. از 13 ماده اين مقياس، 3 سوال آن با مقياس MAC-R مشترك مي­باشد . ضريب پايايي با استفاده از روش بازآزمايي (با فاصله زماني يک هفته) در نمونه هنجاري براي مردان وزنان به ترتيب 89/0 و 84/0 گزارش شده است (گراهام، 1379).

 

تعداد سوالات: 90

تعداد صفحات: 6

شامل: پرسشنامه - نمره گذاری - روایی و پایایی

نوع فایل: WORD

 

 


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 271

برچسب های مهم

عصر ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما