عصر ایران

محل لوگو

نمونه شرح حال روانشناسی بالینی (نمونه اول)


نمونه شرح حال روانشناسی بالینی (نمونه اول)

 

نمونه مصاحبه افسردگی

شرح حال یک بیمار افسرده

 

تعداد صفحات: 15

نوع فایل: WORD

 

قسمتنی از متن:

فهرست

مشخصات فردی

شكايت عمده

سابقه بيماري فعلي

بيماري قبلي

سابقه يا شرح حال شخصي

معاينه وضعيت رواني

توصيف كلي

خلق و عاطفه

تكلم

اختلالات دركي

تفكر

نظام حسي و شناخت

آگاهي و سطح هشياري

توجه و تمرکز

كنترل تكانه

قضاوت و بينش

قابليت اعتماد

خلاصه يافته هاي مثبت

تشخيص پنج محوري DSM-IV-TR

پيش آگهي

فرمول بندي روانپويايي

توصيه ها

 

معاينه وضعيت رواني توصيف كلي

ظاهر: وضع بيمار ناآراسته و نامرتب بود. حالت ووضعيت اندام هنگام مصاحبه خميده رو به پايين بوده و به ندرت تماس چشمي برقرار مي نمود. توازن اندامي نداشته و جانب چپ بدن خود را فرو مي انداخت. سنخ بدني بيمار نسبتا از لحاظ قد و وزن متوسط بود. بيمار از لحاظ نظافت، استحمام و بهداشت عمومي ناآراسته به نظر مي رسيد. مريض حال و رنجور، ناراحت و پيرنما به نظر مي رسيد. از سن واقعي مسن تر به نظر مي رسيد. در حين مصاحبه باليني ادا و اطوار، رفتار كليشه اي، و ستيزه جويي نداشته ولي از لحاظ سايكوموتور بسيار كنده بوده. طرز راه رفتن و حركت نمودن كند بوده. كندي رواني – حركتي و كندي عمومي حركات بدن مشهود بود. نگرش بيمار نسبت به مصاحبه گر بي تفاوت بوده و بي حال و بي احساس به نظر مي رسيد. در مصاحبه همكاري كننده بود. سطح تفاهم و برقراري راپورت خوب بود.

خلق و عاطفه

خلق بيمار بسيار پايين بوده كه در طول مدت مصاحبه مشهود بود و نوسانات كمي را نشان مي داد. خلق افسرده، درمانده و همراه با احساس پوچي و گناه بود. بيمار خود را تحقير مي نمود و خلق نوسانداري را نشان نداد.

بيمار عاطفه اي محدود و كند داشت. در حدود شدت عاطفه و هيجان كاهش بارزي نشان مي داد و جلوه هيجاني وي كاهش يافته بود. بيمار براي شروع، ادامه دادن، يا قطع يك پاسخ هيجاني ناتوان به نظر مي رسيد. عاطفه بيمار با خلق وي هماهنگ بوده و در مجموع افسرده بود.


مبلغ قابل پرداخت 6,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 531

عصر ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما