عصر ایران

محل لوگو

نمونه تفسیر آزمون رورشاخ (نمونه اجرا شده آزمون رورشاخ) نمونه سوم


نمونه تفسیر آزمون رورشاخ (نمونه اجرا شده آزمون رورشاخ) نمونه سوم

تعداد صفحات: 13

نوع فایل: WORD

 

فایل هدیه:

کارت های رورشاخ (10 کارت)

راهنمای نمره گذاری و تفسیر رورشاخ (55 صفحه)

 

 

قسمتی از متن:

جدول پاسخ های آزمون رورشاخ

تاريخچه فردي

خلاصه ساختاري:

بخش اصلي

بخش انديشه پردازي

بخش عاطفه

بخش ميانجي گري

بخش پردازش

بخش ميان فردي

بخش ادراك خويشتن

تحليل ساختاري

 

بخش اصلي

  1. لامبدا :L=F/(R-F)=1.57
  2. توازن تجربه (EB) : wSumC=13.5 و M=4

 

EB=∑M / WSumC =.29

 

  1. تجربه واقعي (EA):∑M+WSumC=17.5
  2. تجربه فراگير(EBper): EBper=3.37
  3. تجربه پايه (eb) :∑(FM+m):∑(Ć+T+Y+V)= 4 :0

6- تجربه تحريك شده (es) : ∑(FM+m)+ ∑(Ć+T+Y+V)=4

بخش انديشه پردازي

1- نسبت فعال به نافعال(a:p) a:p=6:2 2- نسبت Mفعال به M نافعال (Ma:Mp) =4:0 Ma:Mp

3-شاخص توجيه عقلي : 2AB+(Art+Ay)=9

 

تحليل ساختاري

فعاليت عقلي و هوش آزمودني و جاه‌طلبي او از پاسخ‌هاي زيادي (W) مشخص مي‌شود، تعداد زياد پاسخ‌هاي آزمودني نيز اين هوش بالا و پيشرفت تحصيلي را منعكس مي‌كند.

پاسخ آزمودني به كل لكه و جزئيات متداول (D) داراي كيفيت چندان خوبي نيست (شاخص صرفه‌جويي)، اين امر بيانگر عقب‌نشيني آزمودني در رويارويي با مسائل و غير واقع‌بينانه بودن در مسير كمال است. اين سبك آزمودني با توجه به نسبت اشتياق او تأييد مي‌شود. اين نسبت () نشانة اشتياق و انتظار بالاي او در جهت كمال است ولي واقعيت‌هاي بيروني و قابليت خود را به خوبي نمي‌تواند ارزيابي كند. ميزان پايين پاسخ‌هاي D مي‌تواند بيانگر فشار رواني آزمودني و عادات ادراكي نابسنده باشد. ميزان كم Dd نيز مي‌تواند نشان دهد كه آزمودني اكثراً به طور معمول با واقعيات روبه‌رو مي‌شود ولي گاهي اوقات به سبكي غيرمعمول به محيط پاسخ مي‌دهد. اين يافته با توجه به درصد شكل نامعمول (% ـ Xu)، آشكار مي‌كند كه اين سبك نامعمول الزاماً نشانة آسيب‌شناسي نيست بلكه آزمودني مي‌تواند دنياي خود را به شيوه‌اي نوين ببيند.

خشم و منفي‌گرايي و مخالفت آزمودني در تعداد زياد پاسخ فضاي سفيد (S) نمايان مي‌شود. با وجود چرخش زياد و كيفيت پاسخ نه چندان خوب احتمال خشم و پرخاشگري، برون‌ريزي بالقوة آزمودني بايد مدنظر قرار گيرد. خصوصاً با مقايسة محتواي پرخاشگرانه در برابر هميارانه، مشخص مي‌شود كه تعامل فرد با ديگران همراه با خصومت است.

 

پاسخ‌هاي زياد در شكل (F)، حالت دفاعي شديد و تحت فشار بودن آزمودني را نشان مي‌دهد. از آنجا كه اين شاخص بيانگر درجه معني از احترام به معيارهاي محيطي و قدرت به تعويق انداختن عواطف است، حركات انساني كم آزمودني (FM) گواهي بر اين ادعاست و تصويري از فردي را نشان مي‌دهد كه بروز هيجاني را به گونه‌اي افراطي بازداري كرده و ممكن است نيازهاي خود را انكار كند.

پاسخ بالاي رنگ بي‌فام (FC) و نسبت برابر رنگ با تقدم شكل و رنگ (Fc: CF,C,Cn) نيز همين ديدگاه را از فرد شان مي‌دهند.


مبلغ قابل پرداخت 6,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 210

برچسب های مهم

عصر ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما