عصر ایران

محل لوگو

آزمایش ادراک سوسو - ازمایش سوسو زدن (دو نمونه گزارش کار)


آزمایش ادراک سوسو  - ازمایش سوسو زدن (دو نمونه گزارش کار)

گزارش کار آزمایش ادراک سوسو

 

تعداد صفحات: 17 (دو نمونه گزارش کار)

نوع فایل: WORD

+فایل هدیه: نمونه سوم آزمایش آستانه ادراکی سوسو

 

فهرست مطالب نمونه اول:

چکیده

مقدمه

تعریف آستانه‌ها

روش‌های تعین آستانه‌ی مطلق

نور و بینایی

توضیح آزمایش

وسایل لازم برای آزمایش

روش کار

نتایج

تحلیل

منابع

فهرست مطالب نمونه دوم:

خلاصه

مقدمه

وسایل آزمایش

اجرای آزمایش

نتایج و تحلیل آن

 

بخشی از متن نمونه اول:

روش کار

آزمودنی چشمان خود را روی محل دید قرار داده و به داخل جعبه نگاه می‌کند. آزمون‌گر بعد از روشن کردن دستگاه و روشن شدن لامپ درون جعبه، از آزمودنی می‌خواهد تا همان‌طور که درون جعبه را می‌بیند، با دست خود فرکانس لرزش نور را تنظیم کند و نقطه‌ی آستانه‌ی ادراک سوسوی خود را بیابد. سپس به آزمون‌گر بگوید تا نتیجه را ثبت کند. این کار را حدّاقل10 بار برای هر آزمودنی انجام می‌دهد.
ما در این آزمایش با توجّه به کمبود وقت و محدود بودن تعداد آزمودنی‌هایمان به حدّاقل اکتفا کرده و این آزمایش را بر روی 3 نفر که یکی از آن‌ها خودِ آزمون‌گر می‌باشد امتحان کرده‌ایم. هر آزمودنی می‌بایست بیست بار این عمل را تکرار کند و نتیجه را به آزمون‌گر اعلام نماید. به این صورت که ابتدا وقتی دستگاه روشن می‌شود نور داخل جعبه تقریباً با فرکانس 30 الی 40 هرتز در حال سوسو کردن است. این بدین معناست که آزمودنی حتماً می‌تواند در اوّلین بار چشمک زدن لامپ را ببیند. او می‌بایست این بیست مرحله را به دو بخش ده تایی تقسیم کند و به صورت یکی در میان یعنی، یکی از کمترین حدّ فرکانس و دیگری از بیشترین حدّ فرکانس این آزمایش را انجام دهد تا بیست مرتبه به پایان رسد و هر بار می‌بایست نتیجه را به آزمون‌گر اعلام کند تا او این نتایج را ثبت نماید. متوسّط آستانه‌ی ادراک سوسو تقریباً چیزی معادل 42 هرتز می‌باشد که این نتیجه را باید با آزمایش‌های بسیار زیاد بر روی آزمودنی‌های گوناگون انجام داد.

دستگاهی که به وسیله‌ی آن می‌توانیم آستانه‌ی ادراک سوسو را در افراد اندازه گیری کنیم، دستگاه اندازه‌گیریِ بسامد سوسو نام دارد.

اين دستگاه آستانه‌ی ادراك يك منبع نوريِ چشمك‌زن را به صورت ديجيتال اندازه‌گيري مي‌كند و براي انجام آزمايش آستانه‌ی مطلق و اختلافي به كار مي‌رود.

نتایج

نتایجی که بنده از گرفتن این آزمایش از آزمودنی‌ها به دست آوردم به شرح زیر می‌باشد که در جدولی تنظیم شده است:

 

بخشی از متن نمونه دوم:

وسایل آزمایش

دستگاه سوسوزن الکترونیک مدل RT-783

که قابلیت تفکیک فرکانس یک هرتز را دارد

 

اجرای آزمایش

این آزمایش در ساعت هفت و نیم بعد از ظهر در آزمایشگاه روانشناسی ....... اجرا شد و این در حالی بود که اکثر دانش پژوهان به دلیل فعالیت روز مرّه خسته بودند و طبیعتاً این خستگی در کیفیت آزمایش تأثیر می گذارد از این جهت که میزان هشیاری انسان در تعیین دقیق درجۀ دستگاه مؤثر است

پس از اینکه دستگاه روشن شد آزمودنی از طریق چشم به نور مقابل متمرکز نگاه می کند (در حالیکه یک منبع نور ثابت با نور ملایم مشاهده می شود.

 


مبلغ قابل پرداخت 18,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 278

برچسب های مهم

عصر ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما