عصر ایران

محل لوگو

آزمایش تخمین زمان در روانشناسی تجربی - گزارش کار آزمایش تخمین زمان


آزمایش تخمین زمان در روانشناسی تجربی - گزارش کار آزمایش تخمین زمان

گزارش کار آزمایش تخمین زمان

 

تعداد صفحات: 4

نوع فایل: WORD

 

فهرست مطالب:

هدف

وسایل آزمایش

روش آزمایش

نتایج

تحليل نتايج

نتیجه گیری

 

بخشی از متن فایل:

روش آزمایش : آزمودنی را در مقابل خود نشاندیم واز او خواسنیم تا مدت کارهای متفاوت وکوچکی را که انجام خواهد داد را برحسب دقیقه و ثانیه ارزشیابی کند. به او توصیه کردیم که حین انجام کار نباید از علایم ونشانه هایی استفاده کند. مثلاً نباید بشمارد یا به ساعت نگاه کند. خود ما نیز مدت زمان متفاوتی را برای هر کار در نظر گرفتیم(این مدت زمان همیشه باید بین 30 تا90 ثانیه طول بکشد)

کار اول: تخمین مدت بیکاری. در این مرحله آزمودنی چشمان خود را بست و سرش را بین دو دستش قرار داد. از او خواستیم طول زمان دو ضربه ای را که روی میز می زنیم ارزشیابی کند و در این فاصله حتی المقدور به چیزی فکر نکند.

با اولین ضربه کرونومتر را به کار انداختیم ودر پایان مدتی که در نظر گرفته بودیم(30 ثانیه) آن را متوقف کرده و همزمان ضربه دوم را روی میز زدیم.

کار دوم: تخمین مدت یک فعالیت یکنواخت و جزء به جزء. از آزمودنی خواستیم که حرف A را روی کاغذ بنویسد. با یک علامت شروع وبا علامت دیگر داد ودر پایان زمان صرف شده را تخمین زد.در این مرحله نیز خودمان زمان در نظر گرفته شده(زمان واقعی) را ثبت کردیم.(40 ثانیه)

کار سوم: تخمین مدت یک فعالیت جالب و یکپارچه. از آزمودنی خواستیم تا املایی بنویسد و متنی را به طور عادی دیکته کردیم. با شروع املا کرونومتر را به کار انداختیم وپس از پایان زمان در نظر گرفته شده و ختم املا آن را از کار انداختیم و از ازمودنی نیز خواستیم زمان صحیح این فاصله را تخمین بزند.

نتایج

در جدول زیر زمانهای واقعی و تخمین زده شده توسط آزمودنی آمده است. ..........


مبلغ قابل پرداخت 15,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 241

برچسب های مهم

عصر ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما