عصر ایران

محل لوگو

آزمون تضاد و پس تصویر - آزمایش تضادها و پس تصویرها (دو نمونه گزارش کار)


آزمون تضاد و پس تصویر - آزمایش تضادها و پس تصویرها (دو نمونه گزارش کار)

گزارش کار آزمایش تضاد و پس تصویرها

آزمایش اثر مکان بر ادراک

آزمایش اثر زمان بر ادراک

 

 

تعداد صفحات: 13 (دو نمونه گزارش کار)

نوع فایل: WORD

+فایل هدیه: توضیحات آزمایش تضادها و پس تصویرها

 

فهرست مطالب نمونه اول:

هدف

وسایل آزمایش

نمونه

روش آزمایش

نتیجه گیری

 

فهرست مطالب نمونه دوم:

چكيده

هدف

مباني نظري و آزمایشي

فرضیه ها

آزمودنی ها

وسایل آزمایش

اجراي آزمایش

نتايج

تفسیر

منابع

بخشی از متن نمونه اول:

روش آزمایش:

1-تضاد همزمان : حلقۀ وونت را تهیه کردیم؛زمینۀ یکی از صفحه ها زرد ودیگری آبی ونیم حلقه ها به رنگ خاکستری بودند. ابتدا صفحه ها را به فاصلۀ یک سانتی متر از یکدیگر قرار دادیم واز آزمودنی خواستیم به آنها نگاه کند ودرمورد رنگ نیم حلقه ها نظربدهد. آزمودنی نیم حلقه با متن آبی راروشن ونیم حلقه با متن زرد را تیره تردید.

سپس دو صفحه را به یکدیگرنزدیک کردیم وفاصله را ازبین بردیم وازآزمودنی درمورد رنگ نیم حلقه ها پرسیدیم؛آزمودنی اظهار کرد که تفاوت دونیم حلقه ها کمترشده یعنی تضاد کمترشده است.

درمرحله ای دیگریک ورقه کاغذ نیمه شفاف بر روی صفحات که یک سانتی مترازیکدیگرفاصله داشتند قراردادیم آزمودنی گفت تضاد بیشتر شده است.

نیم حلقه های خاکستری را روی کاغذهای سیاه و سفید قراردادیم وآزمایش را اجرا کردیم. آزمودنی نیم حلقه روی متن سفید را تیره ترومتمایل به سیاه ونیم حلقه روی متن سیاه راروشن ترومتمایل به سفید دید.

2- پس تصویرها :

الف) تغییرات روشنی: دو صفحۀ مربعی شکل یکی سیاه ودیگری سفید تهیه کردیم ودروسط هرمربع نقطه ای گذاشتیم. مربعهای دیگری به رنگهای خاکستری، زرد، آبی، سبزوقرمزبه خواستیم همچنان با یک چشم به جای مربع سفید نگاه کند وآنچه ابعاد 40 ><30سانتی مترنیز برداشتیم وآزمایش را ..........

 

بخشی از متن نمونه دوم:

مرحله 3-اندازه پس تصوير:

یکی ازمربعها را انتخاب کردیم و روی یک صفحۀ خاکستری گذاشتیم وازآزمودنی خواستیم به مدت 40ثانیه به نقطۀ وسط آن نگاه کند و سپس مربع را بردارد و سرخود را به متن دورونزدیک کند و دربارۀ اندازۀ پس تصویر مربع نظربدهد. آزمودنی بیان کرد که هرگاه سرش را پایین می آورد ونزدیک متن می کند پس تصویرکوچک می شود وهرگاه سرش را دورمی کند پس تصویربزرگ می شود.

مرحله 4-پس تصوير منفي و پس تصوير مثبت(اگر تحریک طولانی باشد پس تصویر آن منفی نامیده میشود که به رنگ مکمل محرک اصلی است.اگر تحریک کوتاه مدت و شدید باشد پس تصویر آن مثبت نامیده میشود که به رنگ خود محرک اصلی است )

در اين مرحله از ازمودني خواستيم چند صدم ثانیه ای به یک لامپ بسیار پر نور و قرمزنگاه كند بعد از اینکه چشم خود را از آن بر گرداند اعلام كند چه ديده است ازمودني اعلام داشت باز هم رنگ قرمز را دیده است

نتايج

اجراي ازمايش تضاد همزمان نشان داد اثر یک تحریک به تحریکات دور و بر آن وابسته است.این آزمایش نشان می دهد که ادراک تحت تاثیر متن قرار می گیرد، یعنی اثر یک تحریک مستقل از متن مکانی نیست.ادراک ما زمانی که یک رنگ تیره در یک زمینه روشن قرار میگیرد تیرگی را بیشتر احساس میکند و فاصله در این ادراک تاثیر دارد اما نه به اندازه ی زمینه و کاغذ نیمه شفاف اثر زمینه را کمتر ولی در تشخیص تیره گی نقش بیشتری دارد.

اجراي مرحله اول ازمايش پس تصويرها نشان داد اگر مربع روی متن،نسبت به خود متن،تیره تر باشد،پس تصویر آن کم رنگ تر دیده میشود.این آزمایش ثابت میکند که اثر یک تحریک تحت تاثیر تحریکات قبل از خود قرار میگیرد یعنی اثر یک تحریک،مستقل از متن زمانی آن نیست و درمرحله دوم به اين نتيجه رسيديم .............


مبلغ قابل پرداخت 18,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 631

برچسب های مهم

عصر ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما