عصر ایران

محل لوگو

آزمایش سنجش دقت توسط تخمین فاصله


آزمایش سنجش دقت توسط تخمین فاصله

گزارش کار آزمایش سنجش دقت توسط تخمین فاصله

 

تعداد صفحات: 8

نوع فایل: WORD

 

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

توجه

دقت ادراکی

عوامل موثر بر دقت

آزمون های سنجش دقت ادراک

آزمایش سنجش دقت در تخمین فاصله

هدف

ابزار آزمایش

نتایج

تحلیل نتایج

منابع

 

بخشی از متن فایل:

ابزار آزمایش

خط‌کش تخمین فاصله.

این خط‌کش که تقریباً سی سانتی‌متر طول دارد،‌ از دو قسمت تشکیل شده‌است. قسمت ثابت که روی آن درجه‌بندی شده است و قسمت متحرّک که برای تنظیم استفاده می‌شود.

در این خط‌کش سه خطّ موازی هم دیده می‌شود. از آزمودنی درخواست می‌شود که قطعه‌ی متحرّک را به گونه‌ای قرار دهد که خط وسطی دقیقاً وسط دوخطّ دیگر واقع شود. این‌جا آزمایش‌گر می‌تواند با استفاده از درجه‌بندی که برحسب میلی‌متر پشت این خط‌کش واقع شده است، میزان خطای در تخمین فاصله‌ی آزمودنی را بسنجد. البتّه این کار باید تا چند بار انجام شود تا احتمال خطاهای محتمل و یا اتّفاق و شانس از بین برود. در پایان با گرفتن میانگین این موارد می‌توان به نتیجه‌ی پایانی و تقریباً دقیق خطای فرد، رسید.

ما در مؤسّسه، با توجّه به امکانات موجود از پنج نفر به‌عنوان آزمودنی استفاده کردیم تا دقت آن‌ها در تخمین فاصله را بسنجیم. از هریک از آزمودنی‌ها خواسته شد تا به مقدار ده مرتبه این عمل را انجام دهند تا خطاهای احتمالی محو شوند. بعد از هر مرتبه که آزمودنی سعی می‌کرد خطّ وسط را میان دو خطّ دیگر قرار دهد، مقداری را که درجه‌بندی پشت خط‌کش نشان می‌داد، یادداشت کرده و موقعیّت قسمت لغزنده‌ی خط‌کش را به‌هم ریخته و از آزمودنی تقاضا می‌شد تا بار دیگر این عمل را انجام دهد تا ده بار به پایان رسد.

نتایج به‌دست آمده از آزمایش به شرح زیر می‌باشد:

...............


مبلغ قابل پرداخت 12,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 178

برچسب های مهم

عصر ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما