عصر ایران

محل لوگو

گزارش کار آزمایش ماز ثبات - آزمون ماز ثبات


گزارش کار آزمایش ماز ثبات - آزمون ماز ثبات

گزارش کار آزمایش ماز ثبات

 

تعداد صفحات: 21

نوع فایل: WORD

 

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه و پیشینه

هدف

وسایل مورد نیاز آزمایش

روش اجرای آزمایش

تحلیل نتایج آزمایش

منابع

 

بخشی از متن فایل:

تحلیل نتایج آزمایش

پس از پایان آزمایش، آزماینده با توجّه به تعداد خطاها و مدت ­زمان هر کوشش برای هر مسیر یادگرفته شده منحنی یادگیری را ترسم می­کند (دفعات کوشش در محور افقی و تعداد خطاها و مدّت ­زمان روی محور عمودی درجه بندی می­شود.) این منحنی­ها را می­توان برای دسته­ بندی افراد به ترتیب زیر تحلیل و تفسیر نمود:

دسته­ اوّل متفکّر و دقیق: منحنی یادگیری این افراد کوتاه و با شیب تند است.

دسته­ دوم افراد محتاط و محافظه­ کار: شیب منحنی این افراد نسبتاً طولانی و ملایم است.

دسته­ سوم افراد نامنظّم و بی­ دقّت: شیب منحنی یادگیری این افراد بسیار طولانی و نامنظّم است. (ایروانی، 1378)

همان‌طور که در مقادیر جدول زیر مشاهده می‌کنید، تعداد خطاها و مقدار زمان صرف‌شده برای یادگیری از راه کوشش و خطا در دو نفر آزمودنی، ثبت شده است. برای این‌که بهتر بتوانیم این اعداد خام را با هم مقایسه کنیم و به نتیجه‌ی روشن‌تری برسیم برای هر یک از آزمودنی‌ها و برای مقدار زمان سپری شده و تعداد خطاها نموداری رسم کرده‌ایم که از طریق شیب نمودار، همان‌گونه که قبلاً ذکر شد به تفسیر نوع یادگیری این افراد خواهیم پرداخت.

اوّلین مطلبی که به از مقادیر به چشم می‌خورد این است که هر دو نفر در 10 بار کوشش توانسته‌اند به مقدار لازم برسند و سه بار پشت سر هم به عدد صفر خطا برسند. نکته‌ی بعدی این است که این نمودار به وضوح شیب یادگیری این افراد را نشان می‌دهد. در این نمودارها همان‌گونه که آمده است خطّ قرمز نشان‌گر تعداد خطاها و خطّ آبی نشان‌گر زمان سپری‌شده به ثانیه می‌باشد. می‌توان گفت نفر اوّل در ابتدا کمی دیر یاد گرفته است امّا وقتی که کمی پیش رفته است سرعت یادگیری او بسیار پیشرفت کرده و شیب نمودار سیر نزولی بسیار سریعی را به خود گرفته است برخلاف نفر دوم که در ابتدا خوب پیش رفته است امّا در مراحل بعدی نمودار دارای قوس شده است و این می‌تواند نشان‌گر این مطلب باشد که او کمی عجول است و برای یادگیری عجله می‌کند.

.............

 


مبلغ قابل پرداخت 6,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 219

برچسب های مهم

عصر ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما