عصر ایران

محل لوگو

آزمایش سنجش مهارت انگشتان (توضیحات آزمایش + دو نمونه گزارش کار)


آزمایش سنجش مهارت انگشتان (توضیحات آزمایش + دو نمونه گزارش کار)

گزارش کار آزمایش مهارت انگشتان دست

آزمون سنجش مهارت انگشتان

تعداد صفحات: 22 (توضیحات آزمایش + دو نمونه گزارش کار)

نوع فایل: WORD

 

فهرست مطالب آزمایش مهارت انگشتان دست:

چکیده

مقدمه

هوش مکانیکی

مهارت های روانی-حرکتی

شرایط دستگاه و تست

آزمایش لرزش‌سنج V پیرون دقت مسیر

آزمایش لرزش‌سنج مارپیچ

آزمایش دقت هدف گیری

 

فهرست مطالب آزمایش دقت مسیر - لرزش سنج پیرون:

چکیده

مقدمه

هدف

ابزار آزمایش

روش آزمایش

تحلیل

فهرست مطالب آزمایش دقت هدف گیری:

هدف آزمایش

وسایل آزمایش

روش کار

نتایج

تحليل نتايج

 

بخشی از متن فایل:

انجام آزمایش با استفاده از دستگاه لرزش سنج V پیرون:

هدف: مطالعه‌ی دقّت در ترسیم یک خطّ فضایی با یک حرکت آزاد.

وسایل آزمایش: یک زاویه‌ی فلزی که به چند صورت درجه‌بندی شده است و به‌نام لرزش‌سنج V پیرون هم شناخته می‌شود که طول شاخک‌های آن 22 سانتی‌متر و فاصله‌ی آن‌ها از یکدیگر بین 2 تا 12 میلی‌متر متغیّر است، یک قلم فلزی برای ترسیم میسر، یک زنگ اخبار (یا یک مترونوم که هم زمان‌سنج است و هم تعداد خطاها را ثبت می‌کند).

رأس زاویه، زنگ اخبار، منبع انرژی و قلم فلزی، به‌صورت سری به‌هم وصل شده‌اند، به‌طوری که تماس قلم فلزی با دیواره‌های زاویه موجب برقراری جریان الکتریکی می‌شود و زنگ را به صدا در می‌آورد.

شیوه آزمایش: با این دستگاه به‌صورت‌های گوناگون و متنوّعی می‌توان آزمایش انجام داد که با توجّه به خواسته‌ی آزمون‌گر و هدف او از انجام این آزمایش می‌توان نوع آن را مشخّص نمود. در این‌جا به شرحی که از کتاب دکتر حمزه گنجی (1384) آمده است اشاره می‌شود:

کار آزمودنی این است که با قلم فلزی یک خطّ مستقیم در مسیر نیمساز زاویه رسم کند. به عبارت دیگر، آزمودنی باید، بدون تماس با اضلاع زاویه، از وسط آن شروع کند و تا رأس پیش برود.

حرکت دست باید ممتد باشد و در مدّت تقریباً 5 تا 10 ثانیه انجام گیرد.

آزمودنی به صورت سرپا و راحت در مقابل دستگاه قرار می‌گیرد. قلم فلزی را بر می‌دارد، ساعد را آزاد نگه می‌دارد و به چیزی تکیه نمی‌دهد. بازو نیز به بدن نمی‌چسبد.

آزمایش در سه موقعیّت زیر انجام می‌گیرد:

1- زاویه به صورت افقی و موازی بدن قرار می‌گیرد. طرف باز زاویه در سمت راست آزمودنی قرار می‌گیرد.

2- زاویه به صورت عمود بر بدن قرار می‌گیرد، طرف باز زاویه به طرف آزمودنی می‌چرخد.

3- زاویه به صورت افقی و موازی بدن قرار می‌گیرد، طرف باز زاویه به سمت چپ آزمودنی می‌چرخد.

در هریک از موقعیّت‌ها، آزمودنی ابتدا 3 یا 4 تمرین انجام می‌دهد تا با موقعیّت آزمایش سازگار شود. آن‌گاه، در هر موقعیّت 30 مسیر ترسیم می‌کند. آزماینده، در هر مسیر، نقطه‌ی اوّلین تماس آزمودنی با زاویه را یادداشت می‌کند. دقّت مسیر برابر است با نسبت فاصله‌ی طی شده به کلّ‌مسیر (22 سانتی‌متر).

 

بخشی از متن گزارش کارآزمایش دقت هدف گیری:

روش کار:
قسمت اول (دقت هدف گیری) . در مقابل لرزش سنج می نشینیم و قلم فلزی را طوری در دست می گیریم که گویی می خواهیم تیری از بالای شانه به طرف هدف پرتاب کنیم.
قلم فلزی را به طور متوالی در هر یک از سوراخها ده بار فرو می کنیم. برای انجام دادن این کار، از سوراخ بزرگتر شروع می کنیم و با صدای زمان سنج که با آهنگ یک ضربان در ثانیه تنظیم شده است، پیش می رویم. با ضربان اول، قلم را در سوراخ فرو می کنیم و با ضربان دوم بیرون می آوریم و همین طور تا آخر ادامه می دهد (آزمودنی ابتدا آهنگ ضربا نهای زمان سنج را بدون فرو بردن قلم فلزی تمرین می کند). در جریان آزمایش، قلم فلزی با ید به اندازه 5 ‏ تا 10 میلی متر فرو رود. در مورد هر سوراخ، تعداد دفعا‏ت تماس با د یواره سوراخ یادداشت می شود (خواه به هنگام فرو بردن، خواه به هنگام در آوردن قلم). آزما یش را زمانی متوقف می کنند که خطای آزمودنی به ده دهم برسد .

قسمت دوم : (وسعت حرکات غیرارادی): قلم فلزی را در دست می گیریم و بین ساعد و بازو یک زاویه تقریبا 100 درجه ای تشکیل می دهیم. او، با علامت آزماینده ، قلم فلزی را در بزرگترین سوراخ فرو می کنیم و آنقدر آن را نگه می دارد تا آزماینده اجازه در آوردن بدهد. در این مدت ، باید از تماس با دیواره های سوراخ اجتناب بکنیم. آزماینده، به نوبه خود، باید تماسهای قلم با لرزش سنج را ثبت کند ، به طوری که بتواند آنها را حتی اگر خپلی سریع و پشت سر هم باشنده بشمارد. در این قسمت، استفاده ازکنتور خطاسنج ضرورت خاص خواهأ داشت. آزماینده، خطاسنج را به کار می اندازد، بعد، به هنگامی که آزمودنی قلم را در سوراخ فرو می کند کرونومتر را به کار می اندارد. در پایان ده ثانیه کرونومتر را متوقف می کند. ما هم بلافاصله قلم فلزی را از سوراخ بیرون می آوریم. ازمايش را تا جايي پيش ميبريم كه تعداد برخورد ها در ده ثانيه به ده برسد.

نتایج: ...............


مبلغ قابل پرداخت 18,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 233

برچسب های مهم

عصر ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما