عصر ایران

محل لوگو

تاثیر کوشش و خطا بر یادگیری - آزمایش ماز u شکل (سه نمونه گزارش کار)


تاثیر کوشش و خطا بر یادگیری - آزمایش ماز u شکل (سه نمونه گزارش کار)

گزارش کار آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا (سه نمونه گزارش کار)

آزمایش ماز لابیرنت - آزمایش ماز u شکل

 

تعداد صفحات: 17 (سه نمونه گزارش کار)

نوع فایل: WORD

 

+ فایل هدیه: توضیحات آزمایش ماز لابیرنت

 

فهرست مطالب نمونه اول:

چکیده

مقدمه

هدف

فرضیه

ابزار آزمایش

روش آزمایش

یافته ها

تحلیل

 

فهرست مطالب نمونه دوم:

مقدمه

هدف

وسایل آزمایش

شیوه آزمایش

تحلیل نتایج

 

فهرست مطالب نمونه سوم:

چکیده

مقدمه

ادبیات تحقیق

یادگیری از راه کوشش و خطا

طرح تحقیق

فرضیه

وسایل آزمایش

نتایج

بحث و تفسیر

 

 

 

 

بخشی از متن نمونه اول:

ابزار آزمایش

  1. یک صفحه عایق است که روی آن چند شاخه مسیر یو شکل در یک صفحه فلزی تعبیه شده است (معمولا ده شاخه).
  2. دستگاه زمان سنج و شمارشگر که با یک فیش دو سر به صفحه عایق متصل می‌شود،
  3. یک قلم فلزی که با فیش به شمارشگر متصل است و با هر برخورد به صفحه عایق خطا ثبت می‌کند.

روش آزمایش

مرحله اول: آزماینده پس از توضیحات لازم راجع به نحوه کار، صفحه حائلی را به گونه‌ای جلو صورت آزمودنی می‌گیرد که نتواند صفحه ماز را بیند. آزمودنی قلم ماز را در دست گرفته و به کمک آزماینده از ابتدای مسیر ماز شروع به حرکت می‌کند. اگر قلم فلزی از قسمت عایق مسیر u شکل خارج شود به‌دلیل اصابت قلم با صفحه فلزی صدای بوق شنیده شده و خطا ثبت می‌گردد. آزماینده به محض "اعلام شروع " زمان سنج را بکار می‌اندازد و در ضمن تعداد خطاهای آزمودنی را نیز یادداشت می‌کند. این کوشش 10 بار انجام شده و زمان آزمایش و تعداد خطا ثبت می‌شود.

مرحله دوم: آزماینده صفحه ماز را به اندازه 90 درجه به راست می‌چرخاند و مطابق با مرحله قبل 10 بار آزمایش را انجام می‌دهد. آزماینده در این مرحله هم برای هر کوشش مدت زمان و تعداد خطاهای آزمودنی را یادداشت می‌کند.

مرحله سوم: آزماینده صفحه ماز را به اندازه 90 درجه به چپ می‌چرخاند تا به صورتی که در مرحله اول قرار داشت برگردد و مجدداً 10 بار آزمایش را تکرار می‌کند. آزماینده در این موقعیت هم برای هر کوشش مدت زمان و تعداد خطاهای آزمودنی را یادداشت می‌کند.

 

بخشی از متن نمونه سوم:

در اين آزمايش سعي بر آن است كه اثر تكرار و تمرين را روي يادگيري و كاهش زمان بسنجيم كه آيا تكرار وتمرين زمان را كاهش مي دهد؟ سوالاتي در اين آزمايش ممكن است كه به ذهن خطور كنند كه:

  1. آيا تكرار و تمرين موجب كاهش زمان مي شود؟
  2. آيا تكرار و تمرين باعث يادگيري مي شود؟

فرضيه تحقيق:

تكرار وتمرين باعث كاهش زمان و افزايش يادگيري مي شود.

وسايل آزمايش:

يك عدد كرونومتر، يك ماز U شكل يك كاغذ و مداد براي ثبت نتايج.

اجراي آزمايش: دراين آزمون آزمودني بايد بتواند مراحل ماز را به كمك حافظه ياد بگيرد و از راه كوشش و خطا كه ذهني مي باشد مراحل را ياد بگيرد.

آزمودني نبايد ماز را ببيند چون مسير را شناسايي مي كند. آزمون u شكل شامل 10 مرحله، 10 تا شكل u، كه هر كدام از اشكال u داراي 2 مسير است كه يكي به طرف راست و ديگري به طرف چپ كه يكي از آنها راه اصلي و ديگري بن بست است كه آزمودني انگشت خود را در ابتداي ماز قرار مي دهد و هر وقت كه شروع كرد كرونومتر زده مي شود و در حين اينكه آزمودني مسير را طي مي كند آزمايشگر خطاهاي او را محاسبه مي كند آزمودني بايد انگشت خود را در داخل ماز حركت دهد و مسير را طي كند تا از طريق كوشش و خطا بتواند مسير اصلي را پيدا كند و آنقدر اين كار را انجام دهد كه بتواند سه بار متوالي و بدون خطا از ابتدا تا آخر مسير را طي كند. آزمايشگر در هر مرحله زمان را محاسبه مي كند و خطاهاي آزمودني شمارش و آنها را در جدول ثبت مي كند. تنها در صورتي مي توان گفت كه يادگيري صورت گرفته كه آزمودني بتواند سه بار متوالي و بدون اشتباه مسير را طي كند.

در هنگام اجراي اين آزمايش چشم آزمودني با يك چشم بند بسته مي شود و نحوه محاسبه خطاها بدين صورت است كه اگر آزمودني حتي يك ذره تضاد فكري پيدا كند و به داخل مسير بن بست برود مجدداً بر گردد. خطا محسوب مي شود.

نتایج آزمایش: ........

 




مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

عصر ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما